Webshop laten groeien - groeiplan

Webshop Groeiplan



Meer webshopsucces begint bij een solide basis

en een strategisch groeiplan

Webshop Groeiplan

Meer webshopsucces begint bij

een solide basis en een strategisch groeiplan

Meer webshopsucces begint bij een solide basis – het fundament voor stapsgewijze groei. Een webshop met een solide basis kenmerkt zich door:

  • Duidelijke visie op marktpositie / USP
  • Gebruiksvriendelijkheid
  • SEO optimaal
  • Sociale bevestiging / reviews
  • Feilloos bestelproces

Het controleren en optimaliseren van de fundamenten van je webshop is altijd het startpunt van het groeiplan. Hulp nodig bij het leggen van een solide fundament? Gebruik dan de kennis en ervaring van WebshopConsult.

Strategisch groeiplan

Pas nadat de fundamenten zijn gelegd en de basis 100% op orde is, volgt het strategisch groeiplan. Naast het continue proces van analyseren en verbeteren formuleer je je doelen:


Innovaties: gebruik van AI (Artificial Intelligence) zoals Chat GPT en AI Beeldgeneratie (Product foto's)

Slim data beheer: PIM systeem (Product Information System) i.c.m. Datafeeds 

Webshop Techniek: welk platform en welke techniek past het best bij jouw assortiment?
Focus op Unique Selling Points:  nadruk op eigenschappen die jouw webshop beter maakt dan de concurrentie 

Marketingstrategie: ontwikkeling marketingplan om meer bezoekers aan te trekken  - bekijk de mogelijkheden

Internationaal verkopen: vergroot je afzetmarkt door internationaal te verkopen

Verkopen op internationale marktplaatsen: exporteer je aanbod naar marktplaatsen zoals BOL, Kaufland, Amazon

Sociale media en integratie: benut social media om te communiceren met je doelgroep

Klantenservice:  positieve klantervaring door uitstekende klantenservice in combinatie met AI

Kennis ontwikkeling: volg trainingen en cursussen om meer inzichten te krijgen

Logistiek: slim verzenden via all-in-one verzendplatform of fulfilment


Je webshop laten groeien vereist inzet, discipline, kennis, tijd en een doordacht en goed uitgevoerd stappenplan. Benieuwd naar de groei mogelijkheden voor jouw webshop? Vraag het ons.

Repeterend proces van analyseren, verbeteren en innoveren

Conversie killers opspeuren

Hoe je van bezoekers kopers maakt

Onderzoek toont aan dat gemiddeld 2% van je webshop-bezoekers een aankoop doet. Door het continue proces van analyseren en verbeteren verleidt je meer bezoekers een aankoop te doen: conversie optimalisatie (CRO) geef jouw webshop een continue boost in je verkopen.

Webshop uitbesteden

KPI - Key Performance Indicators

De meetbare prestatie indicatoren geven inzicht in de prestaties van je webshop en de onderliggende processen. KPI's  zijn de basis voor je doelstellingen, zoals  het verhogen van je bezoekers aantallen, het optimaliseren van je Google Ads campagnes of het verminderen van het aantal retouren. Deze KPI's vormen de basis van het verbeterproces.
Webshop laten controleren

Meten = Weten

Data geeft inzicht in het klik-gedrag van je bezoekers. Handige tools zoals Google Analytics houden precies bij waar je bezoekers vandaan komen, wat bezoekers op je webshop doen en waar ze je webshop verlaten. Dat is helaas niet altijd via de bedank pagina. Waar en waarom haken potentiele kopers af? Data helpt je bij het vinden van je conversie-killers.

Webshop innoveren en verduurzamen

Innoveren en verduurzamen

Domineren begint met innoveren. Nieuwe technieken, zoals headless commerce, PIM systemen en AI integraties ontwikkelen zich razendsnel. Voorkom dat je achter loopt op de concurrentie en benut de techniek van de toekomst. Daar hoort verduurzamen ook bij: niet alleen bevorderend voor het klimaat, maar verduurzamen draagt ook bij aan tevreden, loyale klanten.
Logistiek via Bol koppeling

Ontdekken en veroveren

Marktplaatsen zoals BOL, Kaufland en Amazon bieden een uitstekende mogelijkheid om nieuwe klanten te bereiken en de omzet te verhogen. Deze marktplaatsen hebben een groot bereik en genieten  - door hun gevestigde reputatie - veel vertrouwen. Koppelingen tussen deze markplaatsen en jouw webshop kunnen een continue en geautomatiseerde stroom van bestellingen genereren.

Doelen bepalen de groei

SMART Webshop

SMART Doelen

Wij helpen je om stappen te maken in je groeiproces. Dit doen we door jouw doelen SMART te formuleren:


  • Specifiek - doel specificeren
  • Meetbaar - doel meetbaar maken
  • Acceptabel - ambitieus maar haalbaar doel
  • Relevant - doel moet waardevol zijn
  • Tijdgebonden - deadline voor je doel

Wat WebshopConsult voor jouw kan doen

WebshopConsult adviseert en ondersteunt webshops bij het inzetten van verbeterprocessen en het zetten van groeistappen. Wij richten ons op webshops die de startfase succesvol hebben doorstaan en willen inzetten op structurele verbetering en groei. Gebruik onze kennis, ervaring en netwerk om te groeien met jouw webshop.

Klaar voor de start?

Beginnen met een webshop

Klaar voor de start?